Thursday, March 6, 2008

Doa Yang Meremangkan Bulu Roma - Faisal Tehrani

Doa Yang Meremangkan Bulu Roma - Faisal Tehrani

Saya telah menjelaskan sebelum ini sebagai pengundi independen saya terpaksa mengikuti kempen parti bertanding dengan menurut calon-calon tersebut berkempen. Lebih seminggu saya mengikuti ceramah, dan juga ucapan calon parti pembangkang. Ini terpaksa dilakukan kerana tiada saluran lain untuk mendapatkan maklumat mengenai manifesto dan perjuangan mereka. Ini kerana media utama telah berpihak kepada parti penyandang.

Kelmarin saya (saudara-saudara juga) dikejutkan oleh keputusan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) untuk tidak menggunakan dakwat bagi dicalitkan ke atas kuku pengundi. Saya difahamkan SPR telah membeli dakwat ini dengan kos melebihi RM 2 juta. Dan sekarang pembaziran wang saya, wang rakyat, wang saudara semua telah berlaku. 2 juta lebih itu jadi air sahaja? Dakwat itu akan diapakan? Diminum? Dibancuh jadi sirap? Tidakkah baik RM 2 juta itu diberi kepada kami para pengarang supaya dapat diterjemahkan karya-karya sastera yang baik untuk dilobikan ketika Pesta Buku Frankfurt tahun ini? Atau tidakkah baik RM 2 juta lebih itu diagihkan kepada pelajar miskin? Dan macam-macam lagi kita boleh buat dengan RM 2 juta ini. Kenapa pihak bertanggungjawab mensia-siakan wang saya, wang saudara, wang kita semua? Permainan apakah ini? Sekarang, tidakkah kelihatannya dakwaan pembangkang terhadap pihak tersebut benar belaka?

Soalan saya sebagai pengundi independen dan rakyat Malaysia; mengapa pembaziran ini berlaku?

Sebelum ini kita telah tahu yang Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah menarik balik di saat akhir arahan mewajibkan semua calon menyertakan borang pengesahan pencalonan dengan duti setem RM10. Saya juga dimaklumkan bahawa semasa perjumpaan dengan calon pada 21 Februari lalu, SPR mewajib matikan setem pada borang tersebut. Dan itu dilakukan dengan hanya tinggal tiga hari lagi penamaan calon. Malah SPR dikatakan mensyaratkan cop yang 'original'.
Baca Lanjut
--------
pelbagai penipuan telah dilaksanakan.. baru tadi nad terbaca email yg difwrdkn dlm sbh egroup berkenaan pengundi hantu.. terdapat senarai 30,000 orang pendaftar baru atau yg memperbaharui kad pengenalan kpd alamat kelantan. kesemua mrk ini terdiri drpd rakyat Thailand dan Indonesia yang akan diberi kewarganegaraan Malaysia dan dibenarkan menetap di Kelantan... dengan syarat mereka perlu mengundi BN di kelantan. maklumat dari org dalam. katanya depa ni akan di angkut ke sblh selangor dan KL terlebih dahulu sblm konvoi beramai-ramai ke kelantan. Sebab itu Annuar Musa beria-ria menganjurkan program perantau balik kelantan.. bukan perantau yg balik sbnrnya, tetapi pengundi hantu..

sejauh mana kebenaran khbr ni, hanya DIA yg Maha Mengetahui.. melihat kpd realiti kedua-dua tulisan sdr Faisal Tehrani, agak tdk mustahil perkara sebegini blh berlaku.. apa pun untuk kali ini, nad sbnrnya lbh berminat untuk kongsikan dgn anda semua, respon yg diterima kpd email tersebut.. semoga mendatangkan sdkt manfaat, insyaAllah :

Kepada pejuang pencinta agama Islam sekalian, janganlah kalian mudah berasa putus asa. Benar, jika dihitung secara logiknya, melalui tipu daya mereka, peluang untuk kita pertahankan Kelantan adalah hampir mustahil. Namun, jangan bimbang, selagi belum sampai ke saat terakhir, selagi mana kita masih bernyawa, kita jangan sesekali lunturkan semangat jihad kita untuk bergerak kerja. Pertajamkan lagi strategi, pasakkan lagi keimanan dan tawakkal pada Allah.

"(Tuhan yang membuka jalan kemenangan itu) Dialah yang menurunkan semangat tenang tenteram ke dalam hati orang-orang yang beriman (semasa mereka meradang terhadap angkara musuh) supaya mereka bertambah iman dan yakin berserta dengan iman dan keyakinan mereka yang sedia ada; pada hal Allah menguasai tentera langit dan bumi (untuk menolong mereka) dan Allah adalah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana."(Al- Fath: 4)

Di saat genting ini, kita tidak punya masa lagi untuk pembaziran masa ke arah yang sia-sia.Tambahkan lagi kejiddiyahan dalam bergerak kerja. Seandainya pihak lawan yang kita ingin selamatkan mereka dari terus menzalimi diri sendiri dan orang lain pun sanggup bersengkang mata, bertungkus lumus ,bergerak kerja bermati-matian demi memastikan matlamat tercapai, kita sepatutnya berlebih-lebih lagi. Adakah kita mampu untuk tidur lena membiarkan sahaja perkara ini.....Sudah cukupkah usaha kita untuk membantu pertahankan satu-satunya kerajaan Islam kita? Bantulah sehabis yang mampu. Tidak mampu tenaga, wang dan doa jadi hantaran.Jauhi segala jenis maksiat, pelihara hati, iman dan niat.

"Kemenangan yang dengan sebabnya Allah mengampunkan salah dan silapmu yang telah lalu dan yang terkemudian dan menyempurnakan nikmatNya kepadamu, serta menambahkanmu hidayat ke jalan yang lurus (dalam mengembangkan Islam dan melaksanakan hukum-hukumnya) . Dan dengan sebabnya Allah memberikanmu pertolongan (untuk mencapai kejayaan) dengan sepenuh-penuh dan sehandal-handal pertolongan (yang tidak ada bandingannya) ." (Al-Fath: 2-3)

Renungkanlah, sahabat, mungkin Pilihanraya kali ini, adalah Pilihanraya yang terakhir untuk kita bergerak kerja demi Islam . Boleh jaminkah kita, bahawa kita akan hidup lagi untuk PRU yang akan datang??.... Fikirkan...

--------------------
dari saya sendiri,

insyaAllah, nad yakin kita bukan shja mampu untuk mempertahankan kerajaan Kelantan, bahkan kita juga mampu untuk merampas kembali negeri Terengganu dan menguasai 2/3 majoriti.. TIDAK MUSTAHIL, insyaAllah!

kpd RAKYAT MALAYSIA yg cintakan KEADILAN.. manfaatkanlah senjata dan kesemua kemudahan yg ada.. doa, tawakal, pena, internet, e-media, blog, chatroom, youtube, sms, flyers.. semua sekali.. hebahkan kpd org ramai tntg kesemua penipuan, korupsi dan rasuah yg tlh pimpinan BN lakukan.. berikan penerangan kpd org ramai tntg perjuangan BA dan menifesto yg tlh ditawarkan, insyaAllah dgn keyakinan, segala usaha dan kesungguhan.. kita MAMPU MENGUBAHNYA! KITA MAMPU MENGUBAH MALAYSIA!

No comments: