Sunday, February 10, 2008

antara fana dan pasrah..

"Dan apabila hamba-hambaku bertanya kepadamu (wahai Muhammad) mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepada-Ku. Maka hendaklah mereka menyahut seruan-Ku (dengan mematuhi perintah-Ku), dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku supaya mereka menjadi baik dan betul"
[Al-Baqarah : 186]



La ilahaillallah.. La ilahaillallah
La ilahaillallah...

telah ku takluki seluruh malamku
dengan zikrullah dan sujud pada-Mu
kepasrahan ku kepada-Mu
diantara rasa ketulusan ini
air mata basah dipipi
didalam sendu
mengharap kasih-Mu

resahnya hati diselubung dosa
para terseksa ketandusan
terpedaya tipuan duniawi
indah terasa, tapi tak bermakna

kemana jua kaki melangkah
dinaungi rahmat kasih-Mu
fana kepasrahan lah aku
mendamba cinta-Mu
degup jantungku, resah nafazku
ku satukan

tak perlu memandang tenangnya air
lantaran tersurat kekurangan diri
pasrah kefanaan lah aku
dibakar cinta-Mu

sehingga terluluh seluruh jasadku
kerna rahmat-Mu

telah ku saksi keagungan-Mu
di darat di laut di lembah di gunung
hapuslah kini segala prasangka
dilubuk hatiku..
hapuslah kini segala prasangka di lubuk hatiku..

No comments: